sunnuntai 17. elokuuta 2014

Vilkaisu olohuoneeseen

Sohva saatiin ostettua. Ostohetkellä se ei ollut ihan sitä, mitä olisin halunnut, muru pääsi tällä kertaa paljon vaikuttamaan asiaan. Itse haaveilin vaaleanharmaasta pienestä kulmasohvasta, mutta tuli tummanharmaa divaani tällä kertaa. Ensiksi olin aika närkästynyt asiasta, mutta nyt kun olen vähän makustellut asiaa onhan tuo aika OK. Ja minä sain sentään tahtoni läpi sohvasta, Karlstad. 

Syy, miksi itse päädyin Karlstadiin oli toiveeni saada ekologinen sohva. Joku, joka on myös asiaan perehtynyt, haluaisi nyt varmasti sanoa muutaman sanan minulle kierrätysmateriaaleista jne., mutta minä lähestyin asiaa toiselta kannalta. Halusin sohva, josta saan seuraavaan asuntoon muuttaessa muuteltua uuden, uuteen asuntoon sopivan sohvan. Karlstad on moduulisohva, johon saa ostettua muun muassa kulmapalaa ja yhden istuttavaa joten saan rakenneltua sohvasta sitten seuraavassa kodissa vaikka sen kulmasohvan sekä vaihdettua päälliset. Edellinen sohva oli kiintoverhoiltu ja luotu olemaan vain sellainen kuin se oli ja sitä edeltävää sohvaa ei pystynyt muuttamaan miksikään muuksi vaikka päälliset olisi voinut vaihtaa. Tässä saa vaihdettua muotoa ja vaihdettua päällisiä, joten sillä tavalla paljon käyttökelpoisempi tulevaisuudessa kuin vanhat. 

Muutenkin asunnon sisustus alkaa vähitellen muodostua. Minulle tuli viikolla ilmeisesti "valkeiden seinien ahdistus" (kaikki, jotka blogiani ovat seuranneet vähänkään, ovat huomanneet, että seinäni ovat hyvin harvoin paljaat ja valkoiset... esimerkiksi musta keittiöni Kuopiossa, turkoosi makuuhuone Kajaanissa tai lila eteinen Kajaanissa ). Jostain kumman syystä levoton mieleni heti rauhoittui kun VIIMEIN sain murun taulun seinälle. Olen himoinnut tuota taulua pitkään töissä ja olin niin onnellinen, kun huomasin murun omistavan tuon taulun. Nyt olen vielä onnellisempi, kun tuo taulu komistaa asuntoa, jossa myös minä asun. 




Eilisestä shoppailureissulta löytyi kirpputoreilta paljon kivaa minulle itselleni, josta olen sinällänsä ylpeä (en langennut itseni kohdalla mihinkään uuteen ja näin ollen ekologisuus on taas päässyt kunniaan), mutta kodin kohdalla ei sama onnistunut. Kun pääsin Anttilaan, löysin sisustukseen ihan mukavasti sointuvan tyynynpäällisen. Mukavasti kerää kasaan sisustuksen värit. Vaikka asunto alkaa uhkaavasti muodostua hyvin musta sävyiseksi, pitää minun jollain tavalla saada asuntoon vähän väriä. Kaksi pientä kynttilää ei ihan riitä siihen. Jos jostain löytäisi kivan keltaisen tyynyn vielä sohvalle... Mitäs muuta voisi vielä löytää... pitää vähän aikaa miettiä asiaa ja makustella. Onneksi 400 metrin säteellä kodista on ainakin 3 kirpputoria ja 5 sisustusliikettä, Clas Ohlson, Anttila  ja Stockmann (tai jos ei liioitella: Stockmannille on 600 metriä...). Eiköhän jostain noista joskus jotain löydy. Näistä tulikin mieleen, että huomenna olisi postaus tiedossa eilisestä shoppailureissustani juurikin näissä kyseenomaisissa paikoissa!

Mutta nyt tämä tyttö jatkaa vapaapäivän viettoa ja nauttii ihanasta auringonpaisteesta, joka tulvii sisään kattoikkunasta. Ihanaa sunnuntainjatkoa kaikille!

 - Jaana


Ei kommentteja: