maanantai 21. maaliskuuta 2011

8. remonttipäivä - keittiö viittä vaille valmis, vessa pääsee vauhtiin

Eilen oli taas kerran tilanne, että hirvittävästi ei voitu tehdä, mutta jotain pientä sentään. Keittiön alakaakelitkin saumattiin ja puunattiin jotain pientä vielä. Tänään sillä välin, kun minä olen töissä, Make käy laittamassa kaapin paikalleen, kenties jopa laittaa tason paikalleen ja nostaa sivupöydänkin paikalleen. Kunhan miehet päättää, kuka tekee putkityöt (toisin sanottuna, Make ja isä, sukulaiset vai palkatut sukulaiset), saadaan vedettyä vielä hana paikalleen.


Kylppärissä ei paljoa pitkälle päästy, koska muutamassa seinässä oli vielä tasoitteet märkänä, joten tulkitsimme hyvin väljästi työohjeita ja eristimme ne seinät, jotka olivat valmiita ja jätettiin märät seinät vielä kesken. Ainoastaan reunat käsiteltiin niistä seinistä. Onhan tuokin eteenpäin, sentään puolet työstä jo tehty. Eilen siihenkin meni 3 tuntia, joten ajan arvoista työtä.

Ohjeiden mukaan (ja kaikkien muidenkin) pinnan tulee olla paksu, joten minä annoin mennä tavaraa ihan kunnolla seinään. Laskelmien mukaan 10 litran purkki pitäisi riittää noihin neljään seinään. Minulla ei jäänyt enää kuin noin litra jäljelle, kun olin tehnyt kaksi seinää ja nurkat =D Samalla kun Make heittää minut töihin, joutuu hän hakemaan uuden purkin vesieristettä. Meillä on nyt sellainen kokovartalokondomi tuolla kylpyhuoneessa, että ei pääse vahinkoja sattumaan... toivottavasti *sormet ristissä*


Samalla kun vesieristin seinä, vesierisitin samalla myös itseni...

... ja vielä surullisempaa, lempparini, vaaleanpunaiset Reinotkin... =(


Mutta nyt, työelämä kutsuu minua takaisin. Oikein ihanaa maanantaita kaikille!

- Jaana

3 kommenttia:

tuksu kirjoitti...

Mukavaa työpäivää, vaihtelustahan sekin käy :)
Kyllä näpsäkästi edistyy remontti.
tuksu

Noora`s Day kirjoitti...

hyvää jälkeä tulee kyllä :) hyvää työpäivää!

So-nija kirjoitti...

Vitsit että on hauskaa seurata työn etenemistä näin blogin kautta. Oon niin kade tuosta keittiön kivimosaiikista! (vai miksi sitä nyt kutsuisikaan) Hienoa työtä siis! :)